De dirigent.

Marcel Driessen (1957) werd in Eindhoven geboren. Hij studeerde van 1982 tot 1987 schoolmuziek en koordirectie bij Cees Rotteveel aan het Brabants Conservatorium in Tilburg. Marcel was dirigent van verschillende koren, o.a. Kamerkoor Tourdion (van 1978 tot 1996), het Thomaskoor (van 1990 tot 1996) in Eindhoven, het Mariakoor in Valkenswaard. Momenteel dirigeert hij het kerkkoor Soli Deo Gloria en vanaf 1996 het Valkenswaards kamerkoor in Valkenswaard.

Sinds 1987 is Marcel werkzaam als muziekdocent op Scholengemeenschap Were Di in Valkenswaard. Op deze school is hij de initiator van het inmiddels befaamde songfestival en de musicals.

Marcel werkte samen met diverse orkesten zoals bijvoorbeeld Het Brabantsch Muzyk Collegie en Florilegium Musicum en met diverse gelegenheidsorkesten. Als Hoogtepunt hierin kan wel vernoemd worden de uitvoering van The Armed Man van Karl Jenkins tijdens de herdenking van de bevrijding van Valkenswaard. Voor deze uitvoering werkte een koor van 140 Valkenswaardse zangers mee en ook  een volledig symfonieorkest.

Ook buiten school is Marcel actief met het coachen en begeleiden van projecten via de in 2007 opgerichte Stichting Theatertalent Ontwikkeling Valkenswaard. De Stichting TOV heeft als doelstelling om in Valkenswaard muzikaal en creatief talent te ontwikkelen voor de organisatie en uitvoering van theaterproducties onder begeleiding van (semi-)professionals. Dat heeft onder andere geresulteerd in een uitvoering van Jesus Christ Superstar, Jeff Wayne’s Musical Version of The War of he Worlds en in 2016 de rockopera Tommy van de Who. Marcel was tot voor kort ook actief als basgitarist bij D’n Doars, een vijfkoppige band met regelmatige optredens door het hele land.