De leden.

Het koor bestaat momenteel uit ca. 18 geoefende zangers, in leeftijd variërend van ongeveer 25 tot in de tachtig, onder leiding van een enthousiaste koordirigent. Een aantal leden hebben zangles gehad en ook bij de koorrepetities is er aandacht voor stemgebruik, afstemmen tussen zangers die naast elkaar staan en tussen stemgroepen onderling (kleuren), zuiverheid, tempo, opvolgen van aanwijzingen van de dirigent e.d.

Bij de aanname van nieuwe leden neemt de dirigent een stemtest af, waarbij gekeken wordt naar het bereik en de kleur van de stem, de zuiverheid en de muzikaliteit.
We streven naar een samenstelling van 6 sopranen, 6 alten, 5 tenoren en 5 bassen.

Op dit moment zijn er ‘vacatures’; zie de aparte pagina ‘Lid worden’.

Het koor hanteert een leeftijdsbeleid maar er is geen harde leeftijdsgrens. Leden die ouder zijn dan 55 jaar leggen regelmatig – eens in de 2 jaar – een stemtest af. Natuurlijk wordt er ook een stemtest afgenomen bij aanname.

Dit zijn onze leden:

De (mezzo-)sopranen.
  • Alice Stokkink
  • Cindy Dijkhoff
  • Henriëtte Deckers
  • Désirée Vrijdag
  • Anouk van Amstel
De alten (sommige zingen soms ook mezzo-sopraan…)
  • Elise van Delft
  • Nia Michiels